13 January 2012

Business dan Angan-angan


Ligat la pulak kepala aku ni fikir pasal business. dah kenapa? belajar pun tak habis lagi. haishh! tapi okay la tu kan buat perancangan awal.

sekarang ni banyak sangat la pemborong² kat luar sana tu yang ligat cari pelanggan. siapa² yang berminat tu boleh la pergi hantar email ke, SMS ke, and blablabla cara lagi.

tapi kalau aku nak cari pemborong, mesti la nak kena beli kan barang dari dorang secara borong? tapi mana aku ada modal nak borong barang² depa tu.. aku belajar ni pun FAMA yang sponsor. mana ade peluang aku nak save duit belanja aku untuk modal berniaga ni.. hishh! 

**********

www.majalah.com

haaaa ~ penah dengar tak laman web ni? bak kata housmate aku, kat sini macam² ada. kata kau!

aku try buka, scroll ke bawah, bawah lagi, belum jumpa, bawah lagi.

hah! jumpa dah jumpa dah.....

-DROPSHIP-

macam² jenis perniagaan ada. macam² pemborong ada. macam² barang ada. kira betol la kata akak umah nie, macam² ada~.... astro pun kalah!

tapi satu masalah pulak. pening aihh kepala hotak aku nak pilih mana satu. 

**********

cuba salah sorang pemborong ni. ada lebih kurang 500 barang yang dijualnya. kata kau! bukan kata aku tu.. 

buka laman web dia, pastu cari macam mana nak jadi agent.

aisehhh ~ kene bayar 50 hengget pulok! sekali seumur hidup katanya. habis kalau aku dah bayar tapi takda benda yang aku berkenan nak promote, dapat balik ke duit aku tu.. kene fikir jugak ni kan?

**********

malas nak fikir dulu. aku nak habiskan study aku semester ni dulu. lepas tu kalau ada duit lebih baru la aku boleh pertimbangkan balik tentang angan² aku nak jadi business women tu. haha! angan² pak kadok je nihh . ehh, betol ke perumpamaan aku tuh? hentam sajalah ~





  

No comments:

Post a Comment