26 February 2011

Dengar & Sumbang

Haha .. ape yang dengar, ape yang sumbang nie ..?? Ceciter-ceciter .. hehe ..


Benda nie biasenye berlaku di kalangan anak² watan remaja laa .. nak kate yang golongan emas pakcik² makcik² tue aku tak sure sangat .. tak sempat nak wat edisi siasat lagi .. hmm ..


Selalu sangat la bile aku jalan kaki ke, naik lori kereta ke, dan bilamana aku akan melalui mane² lorong jalan dan kebetulan pulak la kalau sebelah aku tu ade kereta orang² muda, hmphh! muzik dalam kereta die .. mak aih! mengalahkan orang nak buat tahlil konsert babe! sikit punye la kuat .. pastu lagu sume nak up-to-date la konon .. lagu omputih .. kadang² berentak techno lagi haa .. yang jenis hantuk² kepale punye .. yang taleh blah nye kalau lagu jenis yang nasyid metal punye, aku rase boleh berdarah gigi dan telinga aku kalau duduk dalam kereta tue .. giler!


Yang paling best-nye, kalau tingkap kereta tu tutup takpe jugak, lantak ko la ko nak dengar sorang² ke hape .. tapi ni kadang² tingkap kasi buka seluas boleh .. kalau boleh dengan bumbung² pintu² skali die nak buka .. ape motif ?? haiyoo~




*****

TAPI ..............


Cecube pegi kat tempat² atau pusat² karaoke .. perhatikan dan dengarkan syair² lagu² yang di-"sumbang"-kan oleh anak² muda tue .. 103% menyimpang dari muzik² yang biasenye dorang dengar la weyh! kemanakah ke-blagak-kan mereka sewaktu mereka berada di atas lebuh raya ?? haha ..


Lagu rock kapak haa .... taleh blah! kadang² ade yang muke sweet brutal giler, tak kurang jugak muke² yang jambu habis .. yang gaya macam budak² Black Maria Metal laa .. macam² pesen .. skali dalam hati ada taman daaa~ hihik .. Don't judge a bo0k from it's cover la weyh ...




*****

Kadang² aku rase nak bagi ciuman penyiku pakai kaki jek bile seseorang tu ngah layan lagu² rock cintan nie .. tetibe jek dengar suara² makhluk halus ..


" hek eleyh ... jiwang si0t! Dengar lagu² cintan ... ape barang babe!! "


Hek eleyh ... bikin gua gigil panas je babe ... lantak gua la nak layan lagu jiwang ke .. lagu karat ke .. tak kacau gusi telinga lu pun lah ... halaaa~


Haa .. mungkin ni la faktor² mereka taknak buka lagu² rock jiwang nie kuat² kalau kat atas jalan raya .. aku berani potong rambut la ... kalau mereka pasang sekuat alam, konpem semua kapal kereta yang ade akan toleh kat mereka ... ntah² mane yang cermin tintet putih hitam habis pun sanggup tunjukkan muke .. dan mungkin jugak akan ade yang sanggup berenti sebelah kereta mereka sambil buat renungan menggoda kerut seribu kat mereka .. haha! >.< 



2 comments:

  1. tak payah tgk dorg karaoke, tgk lagu ringtone hp je

    eh,muka ganas pailang pekida, hp lagu damasutra?

    ReplyDelete
  2. kah kah kah .. taleh blah .. damasutra haa .. lagu gile munusuk kalbu .. hihik .. tu la slalu dgr org kate .. muke je ganaz, tp dlm ati ade taman .. ;)

    ReplyDelete