21 February 2011

Koc buat Pempuan jer laa...

pempuan & pink .. dah jadi satu kemestian kot ..?

" KOC WANITA .. LADIES' COACH .. WANITA SAHAJA SEPANJANG MASA .. "

Agak² la kan, kalau lu kau orang bace natang ayat kat atas nie .. korang faham tak ekk? ke kene pikir dulu spuluh duaploh kali baru dapat faham ..?? cepikir-cepikir .. bagi sesape yang faham, tolong explain kan jap ape maksudnye ... ?? Haih .. nie la masalah negara manusia skarang nie ..

Pade sesape yang masih tak faham ngan ayat yang di-highlight kat atas tue, biar aku habaq .. biase nye kite akan jumpe ayat camtu kalau kite naik kretapi komuter ke, bas rapid ke .. haa, bile nampak je ayat tue .. bermakne kawasan tue adelah untuk kaum hawa/wanita/pempuan/ladies/dan yang sama maksud dengannye sahaje .. bentuk die senang jek kalau nak detect .. die nie satu sticker berwarna pink .. diselitkan jugak ngan gambar simbol pempuan kt sticker tue .. pastu ade tulis ayat cam kat atas tu .. and die telekat kat pintu dan juge tingkap komuter .. haih! susah² sangat, korang pergi je la survey sendiri .. kat kL Central pun ade jugak .. kat bahagian tempat menunggu komuter .. takpun korang tanye je la pakcik² abang² kakak² polis yang ade kat situ .. suh depa tunjukkan sticker tue .. habis citer.


nie la contoh sticker tu .. penah nampak??


Hah, masalah skarang nie .. aku tak faham dengan sikap segelintir masyarakat nie .. ade jugak yang tak faham bahase dan kata .. contohnye gambar kat bawah nie .. aku amik dari tenet .. nak amik gambar sendiri, D90 aku tak kuar lagi ... nak gune handphone, battery di luar kawasan service plak .. cenengok-cenengok ..


2 orang depan tu, gak² laki atau nyah ekk???

Haa .. kan kan?! salah sape?? siap duduk lagi .. kesian kakak sbelah tu .. die pulak yang kene berdiri .. haih .. sabar je laa ..

Penah gak aku tegur orang² yang camni .. "excuse me,this coach for ladies only" , untuk orang yang luar negara la .. untuk orang negara sendiri .." excuse me, koc ni untuk pempuan je .." hah, baru nak pindah ke sebelah .. kalau 10 orang lelaki kat koc tue, bebuih la mulut nak tegur satu² ..!! Yang klakarnye, penah sorang mamat ni baru naik komuter, then ade kakak nie cakap cam ayat aku tu la .. terus mamat tu merajok keluar .. ingatkan nak pindah koc sebelah, skali die terus tak naik, dok tunggu kat kerusi stesen tue .. nak ilangkan malu, trus dok tekan² keypad phone .. mungkin die ingat semua gerabak tu untuk pempuan kot .. kahkahkah ... :)) lawak!

Hurmm .. ni la untungnye kaum hawa kan .. sentiase dilindungi .. untuk kaum adam, ade 2 gerabak disediakan untuk kamu .. 1 jek dikhaskan untuk pempuan .. cukup la tu kan? huhu .. tak pun, tunggu la nanti aku dah besar sikit, aku buatkan 1 komuter khas untuk lelaki sahaja .. Agak² kalau nampak ayat --> " KOC LELAKI .. MAN'S COACH .. LELAKI SAHAJA SEPANJANG MASA " <-- haa, aku la tu yang buat tue .. haha ..

>.<

6 comments:

  1. those lemos really rude. n xreti baca.kah3

    tp aku rasa lelaki semakin didiskriminasikan

    ReplyDelete
  2. hahaha .. tau xpe .. sangat bengang bile ade lelaki kt koc pempuan .. kadang2 smpai terfikir, dorg ni ade yg b'plajaran, bzness, tp still x reti bace .. haha .. eyh, namo la kate cmtu.. sedih aku bile kate lelaki smakin didiskriminasikan .. hee~

    ReplyDelete
  3. xper mungkin after dis kapal terbang percume utk kaum lelaki hehehe :P

    ReplyDelete
  4. wahh! mane bleh camnie .. kaum pempuan dpt komuter & bas jek tau .. haha ..

    ReplyDelete
  5. adakah mereka NYAH? OMG seri! wat happen to the world!!!??

    ReplyDelete
  6. haha .. dunno la cepul .. rasenye dorang tlupe jap kot status dorg .. :)

    ReplyDelete