13 July 2011

Belated story of 09 March 2011

Happy Birthday to you ...
Happy Birthday to you ...
Happy Birthday to Ayu ...
Happy Birthday to you ...



[ keplek . keplek . keplek ] bunyi tepukan gemuruh disertakan dengan teriakan 'wuuuuhhhh' ...



Happy birthday ayu .. happy birthday ayu .. happy birthday uchuk .. ayu!! happy befday .. happy befday seri .. happy befday ... [bla.bla.bla ~



**********


haha ... so dah dapat agak la kan ... tarikh 09 march tu tarikh ape? hehe .. memang terasa hari itu adalah aku yang punya ... megah sungguh rasa di dada .. ahakz!



yahh~ macam² yang happened terjadi masa 09 march tu .. aku gaduh, aku sedih, aku nangis, aku ketawa, aku ceria, aku belagak, dan macam² aku lagi lah .. pelik jugak sebab terasa banyak sungguh karier karakter aku time tu .. nape camtu ekk?



Perkara yang paling best nye .. mr.Boyfren aku nyanyikan lagu 'Happy Birthday' untuk aku .. walaupun hanya via phone, tapi irama suaranya yang bagaikan cengkerik di sebalik bunga lawang lalang tu sangat cukup menghiburkan hati aku .. dah cukup buat aku senyum melebihi telinga .. haha .. tapi sebelum tu, aku melalak nangis [tanpa dia sedar] sebab die tanak nyanyi .. sedeh babe!!



Hari esoknye, terasa lemah semangat sungguh nak pegi kolej .. haha .. sesampai je kolej, perkara yang paling best .. asal jalan jek, orang wish befday .. asal menapak sikit jek, orang wish befday .. agak terasa bosan la jugak ngan ayat aku sendiri "hee~ thank u .." ... "hee~ arigato thnks ..." haiyoo .. nak balas ayat lain, tatau pulak nak cakap ape .. lantak~



Bukan tue jek .. masa kelas Event Management .. budak² kelas siap nyanyikan lagu befday jugak .. banyak kali sangat dorang nyanyi befday wish tu, sampai aku pun tak tau untuk ape sape lagu tu .. agak naik semak jugak la telinga kepale nie ... haha ..



And disebabkan ari tu ari special aku jugak la .. aku buat otai kepale kt klas Statistical Technique ... kalau boleh sume solan tutorial aku nak buat kat black white board tu .. tadak peluang untuk yang lain .. hehe .. sampai ade la orang tu kate .. "ye la ayu .. buat la sume solan tu .." ade jugak sore .. " hmm .. tape .. arini ari born jadi die .. biarkan je die ..." hahaha .. gelak je la yang aku mampu ... hihii ~



**********


Malam menjelma .... dihiasi dengan bunyi serigala burung antu yang ntah dari mane datangnye ..



Jeng jeng jeng .. aku memang dah agak akan ade kezutan untuk aku .. so dah tak jadi kezutan la kan?? hahahaha ... just aku tatau je camne bentuk tekezut surprise tu .. tebalik? tetonggeng? tegak? melintang? entah .. tunggu je la yang mampu ...



Petang tu [after class] memember umah masing² sebok nak mayap kuar .. ade yang nak jumpe boyfren la, nak gi shopping laa, nak tu la ni laa .. aku nak ikut? "takbleh ..!" kate mereka .. [huh! kejam ..] hati berkata ..



tik tok tik tok tik tok .... jam menapak bergerak dengan perlahannya umpama ulat gonggok nak panjat pokok ..



tibe² memember balek .. tetibe jugak Cik Tipah sorang ni datang bilik ngamuk² .. konon gaduh laa .. yang sorang lagi Cik Gayah datang bilik tutup lampu & aircond kipas, kononnya bilik aku ni hot sejuk sangat .. yang bab tutup² ni memang aku tak dapat tangkap ape² sebab memang betul pun bilik sejuk .. hehe .. tibe² lagi .... aku nampak cahaya sinar lilin akibat biasan dari pintu bilik aku ... haha .. kek dah datang!!! lagu "happy befday" pun berkumandang ... hehe .. tapi ..... korang nengok ape yang tertera tertulis kat atas kek tu ..!!



Happy Birthday Kak Limah! haiyoo~



haa .. camne?? sweet and sour kan kawan² aku tu .. aku sayang giler kat dorang .. sebab nie laa ... huh .. pastu .. party pun bermula ... hihi ..


**********


Malam semakin gelita gelap .. [padahal baru kul 9.00pm ++]  


Air mata aku menitik semakin deras laju .. tibe² ... sebab .. tadek satu pun mesej atau col dari family aku wish befday .. ntah dorang telupe ke ape ke .. ntah laa ..


aku antar mesej berirama merajuk kat mama .. cakap yang tadek sorang pun antara dorang wish befday anaknye nie .. time tu jugak laa fama dorang col .. aku? jangan harap aku nak angkat phone tu .. tapi nak wat cmne .. ego aku tadek la setinggi Gunung Ledang Fuji .. time cakap kat fon tu .. aku melalak menangis la weyh! tesedu-sedan haa .. boleh pulak .... mama pun sampai ikut nangis sebab anaknya kat sini ntah hape² ... hee~ jahat kan aku??


**********


hmm .. tue laa .. macam² personaliti emosi aku time ari tu .. tapi takpe .. ia nya tetap kenangan indah buat aku ... >.<





p/s : adik aku si comot bongsu tu perli aku sampai arini .. "akak namo merajok tau .. namo nangis² .. " cehh! asam nye budak kecik ...

No comments:

Post a Comment