29 July 2011

Trip --> Pulau Aur, Mersing !!


tido pon sodapp!

okay, nie 20 July sampai 22 July 2011 punye cerita okay.Trip ke Pulau Aur kat Mersing, Johor! haha .. memang best la weyh!



Hmm .. bende nie kolej aku nye trip sbenarnye .. di-plan oleh faculty aku untuk budak² Bachelor of Hospitality Management sahaja.. actually bende nie untuk yang amek subject hotel and tourism yang tertentu jek.. tapi aku nie kan suke menyebok .. hahaha .. bak kate lecturer aku - sir Syed Munir, "nak ikut boleh tapi underground la.." .. tak kesah la sir .. sir nk seludop saya macam mane skali pun, yang penting saya dapat ikut .. [ade aku kesah yang lain?] hehehe ..




20 July 2011

okay, dorang kata kul 7.30am dah kene ade kat kolej .. tapi hampehh ... 10 batang idung dorang pun aku tak nampak .. [janji melayu~okay.] .. tunggu punya tunggu punya tunggu .. last² kul 9.15am baru gerak. naik bas,simpan beg, ape blablabla sume .. bas pun gerak .. menuju ke Mersing .. yeayy!



[tik.tok.tik.tok]



Ya Tuhan .. berapa lama lagi perjalanan nie? .. giler lama!!! perut dah siap berkeroncong zapin Johor ft. hip-hop Too Phat lagi haaa ... giler lapar okay!



hurmm .. berkat simpati driver bas tue, akhirnya pakcik drebar pun brenti rehat stengah jam kat R&R Jejantas, Melaka.. yang nak pegi toilet,cari makanan,meliuk-lentokkan badan .. hah, silakan lah anda .. tapi stengah jam je okay ~ [settle pasal 30 minit]



okay .. selepas beberapa kali terlelap.terjaga.terlelap balek.then terjaga balek .. akhirnya sampai jugak destinasi kami .. giler nak kat 5 jam kot perjalanan dr kL-Mersing .. perhh! tak pernah dibuat aku la weyh! yang paling hampas nye .. aku [bukan aku je la, budak² lain pun] ingatkan sempat la sikit jamah masakan restoran kt Mersing tu .. tapi, jangankan jamah .. jejak kedai makan pun tidak .. adehhh ~ gastrik tahap masuk ICU aku dibuatnye weyh ....



pocik nelayan
perjalanan pun diteruskan dengan menaiki tongkang [bot laah~] pulak .. tak tau la nak kate bot ape tu .. bot nelayan? bot pukat? speed bot? hentam je laa ... yang nie lagi hebat .. nak kat 4 jam lebih haaa dok atas bot .. just nak pegi Pulau Aur tu je .. siot giler jauh ... penghuni dalam bot jangan kate la kan .. ntah muntah dah bape kali .. nasib baik aku dok bahagian luar bot .. so tadek la kes mabuk laut [alhamdulillah] ...hehe ..



[tik.tok.tik.tok]



selepas terumbang-ambing atas bot tu .. akhirnya sampai la jugak kitorg kat pulau tu .. ade la jugak nak kat kul 9.00pm ... perjalanan je dah amek 09 jam lebih .. giler dahsyat!


check in, letak beg, susun baju, bersihkan diri, and blablabla .. sume dah settle baru pegi makan pulak .. paling hampehh la bile nak amek makanan je, sume dah 99.03% licin! menghampakan hati nie sungguh! bedal je la ape yang ade .. rezeki namo ditolak ..


siap je makan .. aku dan sahabat melepakkan diri kat jeti .. tenang dan mendamaikan .. aku suke suasana nie .. pandang ke langit, Subhanallah .. cantik sungguh bintang² menghiasi malam hari .. sungguh aku sangat happy sebab aku sangat² teramat sangat suke nengok bintang .. masa berlalu, kami pun siapkan diri pulak untuk mengekor lecturer² pegi ke pulau sebelah untuk nengok 'konsert' .. haha .. jom!

indahnya malam!

21 July 2011


Tepat jam 6.00am aku dah turun dari katil double daker terus menuju ke bilik mandi .. dah siap wangi² aku gegarkan pulak yang lain untuk mandi .. sape nak mandi pakai pasir sila la bangun lewat² [air limit.lambat mandi alamat tadek air la oii!]



indahnya ciptaan Tuhan

Dalam kul 7.30am camtu kot, aku cabut pegi tepi pantai pulak .. "oh my God ...." terkedu aku sekejap ngan keindahan pulau tu .. air die .. pehhh! Cantik sungguh ciptaan Tuhan ..




ilysm!

Aku lari ke pesisir pantai ngan Nikon D90 aku .. snap sana snap sini .. kagum! mata nie tertangkap pulak kat batu² coral yang kecik² terdampar kat pasir² pantai .. terus datang idea nak buat sesuatu untuk aku dan si dia .. [jeng jeng jeng] ~ hihi ..










Selang beberapa jam .. kitorang sume bersiap untuk jungle tracking pulak .. perut dah kenyang, hati dah senang .. jom redah pulau pulak!


Habis redah pulau, kitorang naik bot pergi ke Pulau Elang pulak .. situ sangat cantik dan sesuai untuk snorkeling .. katanya lah ..


Habis setengah jam berenang-renang, berkejar-kejaran ngan ikan² .. kitorang pindah pulak pegi Pulau Dayang .. untuk bermain-main pasir di sana .. haha .. sangat best lah! pantai nye sume cantik² .. tak caye nengok gambar² tue .. hehe ..

cari ikan ke cari gamat?


Malam menjelma .. sume siapkan diri untuk ber-BBQ pulak .. time nie betol² nye hentam diner .. nasi, kepak ayam, otak², sausage, ikan bakar .. haa~ amek kau .. dah siap makan, suasana dihiasi pulak ngan suare² sumbang ... hahaha .. bagi penyumbang laa .. yang agak² rase suara merdu tu tayah la terase .. haha ..


Settle bab BBQ .. macam biase aku dok kat jeti sorang² pulak .. time nie aku tenangkan diri aku .. aku pasang earphone dengar voice record aku dan si dia .. kali nie aku betol² rindu si dia .. nak contact taleh sebab tadek line celcom langsung .. hmmph!


22 July 2011


Aku ingatkan air yang aku tadah dah penuh .. penat aku set jam pukul 6.00am last² air masih 'dikunci' lagi .. belum ade air lagi la weyhh! giler nye kedekut .. sambung tido balek .. sedar² dah kul 7.30am .. time tu baru la air ade .. cepat² besihkan diri ..



sweet!

Macam biase .. siap mandi pastu lari ke tepi pantai nak kutip siput .. pastu kumpul kat kedai makan pulak selepas loceng dibunyikan .. aku happy giler sebab terjumpe sepasang siput yang cantik! satu bersaiz besar and satu lagi bersaiz agak kecik .. haa~ time nie ... satu untuk si dia dan satu lagi untuk aku la! hihi ..




ikan paus! haha ..
Siap makan ape sume, aku dan sahabat kemas² barang and masukkan dalam troli untuk dipindahkan ke dalam bot .. masa ngah nak tunggu bot bergerak, aku murahkan hati aku untuk sedekahkan roti and biskut kat ikan² comel tu .. best nye dapat bagi dorang makan! bile time datang penyerang atau penguasa laut tu .. sume ikan kecik lari bertempiaran .. haha .. lumrah alam~


Lepas pusing² keliling pulau .. akhirnya kitorang sambung perjalanan untuk ke jeti Mersing .. redah la lagi 4 jam tue .. haih ..


Lepas beberapa jam .. jejak la kami ke darat .. melarikan diri menuju ke food court .. sebab dah lapar sangat .. beli² cenderahati .. pastu naik bas cabot balek koLompo pulak ..


Selepas lena tidur, akhirnya sampai la jugak kami kat Bandar Sunway .. nengok² jam dah kul 11.00pm lebih .. wahh .. sangat jauh perjalanan kami! tapi itu lah yang dinamakan pengembaraan .. haha .. main tibai jek .. takpe .. yang penting happy sepanjang holiday!



Penat bercerita .. penat menaip .. akhirnya sampai jugak penghujungnya .. haha ..
THE END.

yg gedix tu la aku . haha!


No comments:

Post a Comment